تعمیر تخصصی توربین دندانپزشکی

تعمیر توربین ، آنگل و ایرموتور دندانپزشکی ، تعمیر توربین دندانپزشکی ، تعمیر آنگل دندانپزشکی ، تعمیر ایرموتور دندانپزشکی

تعمیر توربین دندانپزشکی که یکی از وسایلی است که در مطب‌ها و کلینیک‌ها ، به صورت مستمر استفاده می‌شوند.
توربین دندانپزشکی نیز مانند سایر تجهیزات دندانپزشکی ، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. رسیدگی کردن بدین معناست که باید روغن کاری ( قبل و بعد از اتوکلاو ) و تمیز کاری‌ها به موقع انجام شود تا میزان خسارت وارد شده را کمتر کند که طول عمر اینسترومنت‌ها افزایش یابد.

تعمیر توربین دندانپزشکی

توربین دندانپزشکی یکی از تجهیزات بسیار مفید و پرکاربرد در تراش ها و ترمیم های دندانپزشکی است. توربین ها با توجه به میزان استفاده ، نوع برند و نحوه ی نگهداری ممکن است کمتر یا بیشتر مورد آسیب و خرابی قرار گیرند. خرابی توریین دندانپزشکی به بخش های مختلفی تقسیم می‌شود که در کدام دارای قیمت های متفاوتی هستند.

شایع ترین خرابی توربین پوش باتن دندانپزشکی ، قسمت بلبرینگ های آن است. بلبرینگ های وظیفه افزایش سرعت در طول یک محور را دارند. بلبرینگ ها در مدل های مختلف تولی شده اند که با توجه به کیفیت آن ها ، طول عمر متفاوتی دارند. تعمیر توربین دندانپزشکی و تعویض بلبرینگ ها ، یک امر تخصصی بوده و نیاز به تجربه دارد.

خرابی شفت فرز گیر توربین نیز از دیگر موارد خرابی توربین دندانپزشکی است. استفاده از فرز بی کیفیت ،، فشار بیش از حد به توربین و فرز برای برداشت از عوامل خرابی شفت است. شفت ها نیز با توجه به برند توربین ها ، در نوع های مختلفی تولید شده است که به تشخیص تعمیر کار ، نسبت به تعویض آن باید اقدام نمود.

علت خرابی توربین دندانپزشکی

تعمیر توربین دندانپزشکی

علت خرابی توربین دندانپزشکی به عوامل مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک می‌تواند به صورت جداگانه بر قسمتی از توربین تاثیر بگذارد. این علل اغلب به عدم رعایت نکات نگهداری و رسیدگی به توربین ها بر می‌گردد.

توجه به این نکات هم در طول عمر توربین تاثیر گذار است و هم از تعمیرات توربین دندانپزشکی مکرر جلوگیری می‌کند. در ادامه به مواردی که نیاز به تعمیر توربین دندانپزشکی را بیشتر می‌کند ، میپردازیم.

1- فشار هوا نامناسب توربین دندانپزشکی

فشار هوا مناسب توربین دندانپزشکی در حقیقت 2.3 بار بوده که باید نسبت به تنظیم آن بر روی یونیت و مینی یونیت دندانپزشکی دقت نمود.

استفاده از فشار هوای بیشتر در ورودی توربین ، باعث افزایش سرعت توربین و همچنین برداشت سطح بیشتری از دندان خواهد اما به توجه به اینکه بلبرینگ های توربین دارای محدودیت سرعت چرخش تا 300.000 دور در دقیقه هستند ، با افزایش فشار این سرعت افزایش یافته که باعث خرابی بلبرینگ و نیاز به تعمیر توربین دندانپزشکی خواهد داشت.

2- عدم روغن کاری در بازه زمانی استفاده

روغن کاری توربین دندانپزشکی یکی از مهمترین عوامل در افزایش طول عمر توربین است. در حقیقت با روغن کاری ، از سایش ساچمه های بلبرینگ در سرعت بالا جلوگیری می‌کند.
روغن کاری توربین دندانپزشکی نیز یک امر واجب در نگهداری از آن است. در حقیقت با روغن کاری توربین دندانپزشکی علاوه بر جلوگیری از سایش بلبرینگ ، باعث تمیر شدن داخل هد توربین نیز خواهد شد.

3- ضربه خوردگی به توربین

ضربه به توربین و یا بر روی زمین افتادن توربین دندانپزشکی ، یکی دیگر از عوامل در کوتاه شدن طول عمر توربین دندانپزشکی می‌باشد.
زمین خوردن هد باعث ایجاد فرو رفتگی بر روی آن خواهد شد و از چرخش فرز جلوگیری خواهد کرد. هرچند اغلب موارد ضربه خوردگی توربین را می‌توان تعمیر نمود ، ام در موقع لازم نمی‌توان از آن استفاده نمود و باید تسبت به تعمیر توربین دندانپزشکی خود اقدام کنید.

4- استفاده از فرز بی کیفیت

علت دیگر در هنگام خرابی توربین دندانپزشکی ، استفاده از بی کیفیت است. استفاده از این فرز ها علاوه بر اینکه کند تر هستند و برداشت کمتری نسب به فرز های مطرح بازار دارند ، فشار بر روی دست برای برداشت بیشتر را نیز افزایش می‌دهد.
فشار وارد شده بر روی فرز توربین و همچنین امکان شکستن فرز درون توربین ، باعث ایجاد خرابی در توربین خواهد شد که نسبت به تعمیر توربین دندانپزشکی خود باید اقدام کنید.

شماره تماس با خدمات پس از فروش پارتاک دنتال جهت ارسال و تعمیر تخصصی توربین دندانپزشکی : ۰۲۱۶۵۶۳۹۷۵۲



علائم خرابی توربین دندانپزشکی

علائم خرابی توربین دندانپزشکی و همچنین این سوال که چه زمانی توربین دندانپزشکی دچار خرابی شده است ، یکی از رایج ترین سوالات است. تشخیص خرابی توربین دندانپزشکی بسیار ساده است بدین ترتیب که ممکن است از حرکت افتاده یا فرز به درستی درون آن قرار نگیرد.

در هنگامی که با اعمال فشار پا بر روی پدال یونیت دندانپزشکی ، فرز توربین حرکت نکند و یا صدای زیادی تولید کند باید برای تعمیر توربین دندانپزشکی اقدام نمود تا با رفع مشکل ، دوباره بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

از دیگر علائم خرابی توربین دندانپزشکی ، عدم پخش آب بوده که باعث حرارت بیش از حد فرز و همچنین سوزاندن دندان بیمار خواهد شد. با توجه به اینکه در آب مقدار زیادی رسوب وجود دارد ، در مدت زمان استفاده ممکن است مسیر آب توربین مسدود شود.

شما می‌توانید کلیه اینسترومنت‌های مطب و یا کلینیک خود را جهت تعمیر تخصصی توربین دندانپزشکی و تعمیر انگل دندانپزشکی و هندپیس های دندانپزشکی برای تکنسین‌های پارتاک دنتال ارسال نموده تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن‌ها با قطعات باکیفیت اقدام گردد.

تعمیرات توربین دندانپزشکی

فروشگاه پارتاک دنتال یکی از معتبرترین شرکت ها برای تعمیر توربین دندانپزشکی بوده که اقدام به تعمیرات  توربین دندانپزشکی در مطب کرده و با تضمین اصالت و کیفیت قطعات ، شروع به فعالیت کرده است و دارای بیش از 5 سال سابقه در امر تعمیرات توربین دندانپزشکی است.

تعمیرات توربین دندانپزشکی برند های کوکسو ( COXO ) ، گلدنت ( Goldent ) ، اپل دنتال ( Appledental ) ، سوکو ( Soco ) ، سیکادا (Cicada) ، ان اس کی ( NSK ) ، W&H , کاوو ( Kavo ) ، وودپیکر ( Woodepcker Dte ) ، توسی ( Tosi ) ، ریکسی ( Rixi ) ، کروکو ( Croco ) ، رخش توربین ( Rakhsh Turbine ) و …

سایر مقالات مرتبط :

تعمیر تخصصی آنگل دندانپزشکی

هزینه تعمیر هندپیس دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *