ابزار و تجهیزات تعمیر اینسترومنت دندانپزشکی

ابزار و تجهیزات تعمیر اینسترومنت دندانپزشکی

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی مانند تعمیر اینسترومنت ها ( توربین و انگل و ایرموتور ) نیاز به ابزار و تجهیزات تعمیر اینسترومنت دندانپزشکی دارد. این تجهیزات در قیمت های مختلف و در کیفیت های مختلف در بازار تولید می‌شوند.

یکی از نکات در هنگام خرید ابزار تعمیرات اینسترومنت ، توجه به میزان بودجه می‌باشد. تجهیزات تعمیر اینسترومنت ممکن است با توجه به تعداد قطعات همراه ، وارداتی بودن و … دسته بندی و قیمت گذاری شوند.

ما در پارتاک دنتال سعی میکنیم کلیه ابزار های مورد نیاز برای تعمیرات اینسترومنت دندانپزشکی را ، به طور مختصر توضیح دهیم و کاربرد هرکدام را ذکر کنیم

تجهیزات تعمیر اینسترومنت

۱ – پرس اینسترومنت دندانپزشکی

پرس اینسترومنت یکی از مهمترین تجهیزات تعمیر اینسترومنت دندانپزشکی است . از نمونه تعمیر هایی که توس پرس اینسترومنت انجام می‌شود ، تعویض بلبرینگ ، شفت و پروانه می‌باشد. در حقیقت پرس اینسترومنت وظیفه جدا کننده بلبرینگ‌ها و پروانه از روی شفت و سپس جاگزینی هر کدام از این قطعات بر روی شفت توربین را دارد. پرس اینسترومنت برای آنگل دندانپزشکی نیز کارایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از پرس اینسترومنت ، شفت انگل را نیز جابه حا کنید تا مدت بیشتری کار کند.

جهت خرید پرس اینسترومنت دندانپزشکی ، با شماره تماس ۰۲۱۶۵۶۳۹۷۵۲ و یا واتساپ زیر در تماس باشید.


۲ – مینی یونیت / میکرویونیت دندانپزشکی

ابزار و تجهیزات تعمیر اینسترومنت دندانپزشکی

مینی یونیت یا میکرو یونیت از دیگر تجهیزات برای تست بعد از تعمیر اینسترومنت می‌باشند. مینی یونیت ها معمولا دارای امکاناتی مانند دو عدد شیلنگ اتچمنت ، پوار ، کمپرسور ، مخزن آب و در مدل های جدید دارای سرساکشن برای مکش و خالی کردن دهان بیمار از خون و … می‌باشند. مینی یونیت ها که به یونیت صحرایی نیز معروف هستند ، درون خود دارای کمپرسور برای ایجاد هوا هستند. مدل دیگر ، میکرو یونیت ها هستند. میکرویونیت دندانپزشکی یک دستگاه کوچک است که معمولا بر روی میز و … قرار میگیرد. این دستگاه برای دانشجویان دندانپزشکی ( برای آموزش تراش و … ) ، تعمیر کاران اینسترومنت و … استفاده می‌شود. میکرویونیت ها برای کار نیاز به کمپرسور جداگانه دارند.

کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور‌ها در حقیقت وظیفه ذخیره هوا با فشار بالا و سپس به حرکت در آوردن توربین و … دارند. کمپرسورها در مدل‌های روغنی و بدون روغن (Oil free) تولید می‌شوند. در مدل روغنی نیاز به سرویس دوره ای روغن می‌باشد و صدای زیادی نیز تولید میکند. کمپرسور بدون روغن (Oil free) برای تعمیرات زیاد مناسب میباشد. از نمونه کمپرسور اقتصادی مناسب تعمیرات اینسترومنت ، می‌توان به کمپرسور های یخچالی اشاره نمود که صدای کم در کنار قدرت مناسب را دارا هستند. این نمونه کمپرسور مناسب استفاده در منازل جهت تعمیر و تمرین تراش می‌باشد.

جهت خرید کمپرسور دندانپزشکی ، با شماره تماس ۰۲۱۶۵۶۳۹۷۵۲ و یا واتساپ زیر در تماس باشید.


ابزار تعمیرات اینسترومنت دندانپزشکی

از جمله ابزار تعمیر اینسترومنت دندانپزشکی که مهم می‌باشد ، داشتن تجهیزات برای باز کردن ، روغن کاری کردن ایسنترومنت ها میباشد. این ابزار ها برای کار های ابتدایی تعمیر مانند بازکردن درب توربین و آنگل ، بازکردن ایرموتور و … استفاده می‌شود. آچار های تعمیرات ، معمولا در مدل های مختلفی طراحی شده که هر کدام مناسب یکسری از اینسترومنت ها می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *