بهترین کمپرسور دندانپزشکی و روش انتخاب برترین کمپرسور بیصدا

بهترین کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور ها دستگاه‌هایی هستند که با دریافت هوا توسط موتور خود و ذخیره در مخزن ، باعث راه اندازی قسمت های مختلفی از دستگاه‌های دندانپزشکی می‌شود. این هوا باید عاری از هر گونه گرد و غبار باشد تا در دستگاه‌ها مشکلی ایجاد نکند .هوای ذخیره شده در کمپرسورها دارای فشار بالا ( قابل تنظیم تا ۱۰ الی ۱۲ بار ) می‌باشد.

در ادامه به نکاتی در جهت انتخاب درست بهترین کمپرسور دندانپزشکی برای مطب یا کلینیک دندانپزشکی اشاره می‌کنیم که این نکات را باید قبل از خرید کمپرسور دندانپزشکی در نظر داشته باشید.

بهترین کمپرسور دندانپزشکی

بهترین کمپرسور یونیت دندانپزشکی

بهترین کمپرسور دندانپزشکی در حال حاضر، کمپرسور های بدون روغن اویل فری Oil Free هستند. این کمپرسور ها هوای خشک را از طریق سیلندر ها به سمت مخزن برده و به صورت هوای فشرده شده در مخزن قرار می‌گیرند. کمپرسور های روغنی مانند کمپرسور های یخچالی با توجه به انتشار روغن و آلودگی هوای خروجی، مناسب دندانپزشکی نیستند.

در نظر داشته باشید که کمپرسور دندانپزشکی ساخت اروپا، بهترین کیفیت را دارند اما قیمت بسیار بالایی نیز دارند. ما در این مقاله بهترین کمپرسور دندانپزشکی از نظر بازه قیمتی مناسب در کنار کیفیت قطعات را معرفی کرده ایم.

1- کمپرسور دندانپزشکی پارتاک دنتال PRT

کمپرسور پارتاک دنتال PRT مدل سه یونیت

یکی از بهترین کمپرسور دندانپزشکی های بازار ، کمپرسور های ساخت شرکت پارتاک دنتال است. تولید کمپرسور دندانپزشکی PRT با توجه به دارا بودن موتور سیم پیچ تمام مس، و قطعات وارداتی، آن را به بهترین انتخاب برای مطب دندانپزشکی تبدیل کرده است. مخزن این کمپرسور یونیت دندانپزشکی در ایران تولید می‌شود که اپوکسی شده و ضد زنگ است.

کمپرسور PRT در حجم های مختلف و قابل انتخاب مناسب یک یونیت تا 6 یونیت دندانپزشکی است. کلیه مدل های کمپرسور دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش پارتاک دنتال هستند.

2- کمپرسور دندانپزشکی SHD

خرید و قیمت کمپرسور سه یونیت دندانپزشکی SHD

دومین برند پر فروش و بهترین کمپرسور دندانپزشکی ، کمپرسور های SHD هستند. این کمپرسور ها نیز دارای موتور های تمام مس، قطعات وارداتی و مخزن فولاد مبارکه اصفهان که دارای اپوکسی نییز می‌باشد تا مخزن در طول مدت استفاده دچار زنگ زدگی نشود.

کمپرسور های دندانپزشکی SHD نیز در مدل های مخزن افقی و عمودی ، انتخاب تعداد موتور متناسب با نیاز و استفاده یونیت ها و همچنین گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش در دسترس هستند.

3- کمپرسور دندانپزشکی جم JAM

کمپرسور دندانپزشکی جم نیز جزو بهترین کمپرسور یونیت دندانپزشکی است که در بازار به فروش می‌رسید مانند دو برند PRT و SHD دارای موتور و قطعات وارداتی و همچنین مخزن اپوکسی ضد زنگ ساخت ایران است.

این کمپرسور نیز دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است.

انواع کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی روغنی

این کمپرسورها در گذشته ( در بعضی از مطب‌ها و کلینیک‌ها همچنان موجود است ) استفاده می‌شد. روش کار بدین صورت بود که موتور دستگاه بعد از دریافت هوا ، با روغن داغ مخلوط شده و سپس با ورود به فیلتر ، روغن و هوا از هم جدا شده و هوا در مخزن کمپرسور ذخیره و روغن داغ نیز جهت خنک سازی وارد رادیاتور شده و دوباره سیکل کاری شروع می‌شود.

کمپرسور های روغنی با توجه به صدای زیاد و همچنین امکان نشت روغن بر روی زمین در صورتی خرابی کمپرسور ، حتما باید بیرون از مطب دندانپزشکی ( در پشت بام یا بالکن ) نصب شود. برای کاهش استهلاک این دستگاه‌ها ، هر سال یکبار نسب به تعویض روغن درون آن اقدام نمائید.

+ از معایب کمپرسور روغنی می توان به مشکل انتشار روغن به همراه هوا به مخزن و سپس انتقال به یونیت و … که باعث ایجاد هزینه‌های سنگین در تعمیر و تعویض قطعات یونیت دندانپزشکی می‌شود.
+ در این گونه کمپرسور‌ها به دلیل وزن زیاد ، جا به جایی بسیار سخت می‌باشد.
+ مناسب هوای سرد نمی‌باشد. ( روغن در زمستان و هوای سرد ، بسیار سفت می‌شود )

کمپرسور‌ روغنی
کمپرسور روغنی

کمپرسور دندانپزشکی اویل فری

کمپرسورهای اویل فری Oil free که یکی دیگر از انواع کمپرسور دندانپزشکی که امروزه در مطب‌ها وکلینیک‌های دندانپزشکی به کار گرفته می‌شوند ، کمپرسور‌های بدون روغن می‌باشند . این کمپرسور‌ها دارای موتوری با سیلندر و پیستون بوده و هوای خشک دریافت کرده و در مخزن کمپرسور گردآوری می‌کنند. در حقیقت هوای دریافتی توسط فیلتر‌های گرد و غبار جذب شده و سپس هوا وارد مخزن کمپرسور می شود . در بعضی از مدل‌های کمپرسور ، قطعه ای وجود دارد که از ورود رطوبت هوا به داخل مخزن جلوگیری می‌کند و نام این قطعه درایر می‌باشد. از مزایای این کمپرسور‌ها می‌توان به هزینه تعمیر کمتر ، سازگاری بیشتر با محیط زیست ، وزن کمتر برای جا به جایی ، هوای عاری از آلودگی‌های روغنی و … اشاره کرد. جهت خرید کمپرسور‌های oil free کلیک نمائید.

+ از معایب کمپرسور‌ها بدون روغن می توان به حساسیت به ضربه اشاره کرد ( در صورتی که ضربه ای به موتور دستگاه وارد شود ، سیلندر‌ها دیگر به درستی کار نخواهند کرد )
+ زمان بیشتر برای پر شدن مخزن و مخزن کوچکتر نسبت به مدل روغنی
+ بعضی از تولیدکننده‌ها به جای استفاده از سیم پیچ مسی، از سیم پیچ آلومینیومی در ساخت دستگاه استفاده می‌کنند که این امر باعث کاهش طول عمر کمپرسور می‌شود. (آلومینیوم در حرارت و دور بالا ذوب می‌شود)

کمپرسور دندانپزشکی Oil free

کاربرد کمپرسور در تجهیزات دندانپزشکی

کمپرسورها در یونیت‌های دندانپزشکی یکی از دستگاه‌های مهم طلقی می‌شوند. این دستگاه در حقیقت با ایجاد هوا با فشار بالا ، باعث راه اندازی قسمت‌های مختلف یونیت دندانپزشکی مانند اینسترومنت‌ها ( توربین و آنگل و ایرموتور و پوار ) و در بعضی از یونیت‌ها ساکشن هوایی و … استفاده می‌شود.

نکاتی در مورد انتخاب بهترین کمپرسور دندانپزشکی

در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که برای انتخاب بهترین کمپرسور دندانپزشکی باید به این نکات دقت نمود.

  • انتخاب کمپرسور موتور اویل فری ( Oil Free )
  • داشتن سیم پیچ تمام مس در موتور
  • مخزن اپوکسی شده و ضد زنگ
  • انتخاب مخزن با حجم مناسب
  • انتخاب تعداد موتور متناسب با تعداد یونیت فعال
  • داشتن اتو درایر برای خروجی هوای عاری از آب

بهترین کمپرسور مناسب مطب دندانپزشکی

کمپرسور‌ها با توجه به نیاز می تواند در مدل‌های مختلف از لحاظ مخزن و حجم موتور تقسیم شوند. عواملی که در انتخاب بهترین کمپرسور دندانپزشکی باید لحاظ شود می‌توان به تعداد یونیت ها ، میزان استفاده از هر یونیت ، استفاده از ساکشن هوایی و … تقسیم بندی می‌شود.

بهترین کمپرسور دندانپزشکی مناسب براساس نیاز مطب و یا کلینیک دندانپزشکی طبق فرمول زیر باید انتخاب شود.

هر یونیت نیاز به مخزن 35 تا 40 لیتری و موتور 750 وات دارد. حالا اگر دو یونیت دارید یه مخزن 70 لیتری با دو موتور 750 وات مناسب است.

نتیجه گیری

در پایان باید ذکر کنیم که بهترین کمپرسور یونیت دندانپزشکی بای ددارای ویژگی هایی همچون کیفیت بالای سیم پیچ و تماما مسی بودن، مخزن با ورق ضخیم و مناسب، انتخاب تعداد موتور متناسب با تعداد یونیت باشد. داشتن اقلامی همچون فن و درایر باعث افزایش طول عمر کمپرسور و همچنین عاری شدن هوا از هر گونه رطوبت خواهد شد.

شما میتوانید جهت خرید بهترین کمپرسور هوا با پارتاک دنتال در تماس بوده تا از مشاوره متخصصان ما جهت دریافت بهترین گزینه از نظر کیفیت و همچنین متناسب مطب و کلینیک دندانپزشکی استفاده کنید.

2 دیدگاه برای “بهترین کمپرسور دندانپزشکی و روش انتخاب برترین کمپرسور بیصدا

  1. علی دارابی گفته:

    من کمپرسور مناسب 4 تا یونیت میخوام چی بهم پیشنهاد میدید؟

    • partakdental گفته:

      سلام وقت بخیر
      جهت مشاوره با پشتیبانی ما تماس بگیرید 02165639752
      بهترین کمپرسور دندانپزشکی مناسب شما، متناسب با مواردی که گفتید تهیه دو عدد کمپرسور با 2 موتور 750 وات یا تهیه کمپرسور 100 لیتری با 3 موتور 1500 وات هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *